Projectbegeleiding & advies
Soepel overstappen naar elektrische vrachtwagens
Dat regelen we bij Mobilyze voor jou als logistiek dienstverlener.
We helpen je met de ontwikkeling van laadpleinen en alle elektriciteitszaken die daarbij komen kijken.
En dat zónder dat het ten koste gaat van de logistieke operatie of je marges.
We spreken immers de taal van logistiek én elektrificatie.
Je hebt diesel in je bloed. Toch weet je dat het een keer anders moet
Want ook al rijdt je vloot van 20+ vrachtauto’s al jaren probleemloos op diesel: de transportwereld verandert razendsnel. Daarin kun je niet meer achterblijven.
Niet voor klanten én niet op concurrenten.
Het is een slimme zet van je, de aanschaf van elektrische vrachtwagens. Maar hoe laad je ze op zonder dat de operatie hapert? En zonder dat je winst erop achteruitgaat?
De laadinfrastructuur juist inrichten is een complex speelveld van technische specificaties, netaansluitingen en strategische beslissingen.
Maar richt je het goed in? Dan wordt het een succes. Dan levert je elektrische vloot straks (meer) geld op en draait alles gewoon volgens plan, zonder operationele onderbrekingen.
Leg de juiste basis voor later
Elektrificatie is geen eenvoudige verandering. Je maakt nu beslissingen die je rendement voor de komende decennia bepalen.
Bekabeling is daar een perfect voorbeeld van:
Vergelijk je offertes, dan lonkt de goedkoopste aanbieder. Maar: dit is een investering die je maakt voor 30 jaar.
Kabels liggen namelijk voor 30 jaar onder de grond. Een goedkopere kabel verliest vaak meer energie en is voor de lange termijn dus eigenlijk de duurdere optie.
Nu besparen op een goedkopere kabel, kost je straks misschien wel elk jaar duizenden euro’s aan extra elektriciteit die je inkoopt.

De goede keuzes maken we dan ook graag met je
Want voordat je het weet, heb je te maken met 20 verschillende partijen. Netbeheerders, subsidieverstrekkers en leveranciers voor energie, hardware en software. Allemaal experts op hun eigen gebied.
Het ding is: ze spreken niet de taal van transport. En jij waarschijnlijk niet die van hen.
Gelukkig spreken wij beide talen maar al te goed.
De afgelopen jaren hebben we voor tientallen (grote) opdrachtgevers hun laadpleinen ontwikkeld én werken we tot op de dag van vandaag nog steeds met ze samen.
Zo gaat ‘ie:
We weten precies wat werkt en wat niet. In iedere situatie. Daar is onze aanpak dan ook op gebouwd:
1.
Definiëren
We brengen je huidige situatie in kaart en stellen duidelijke doelen voor de transitie naar elektrische vrachtwagens.
2.
Meten
We analyseren je wagenpark, routes en energiebehoefte voor een onderbouwde businesscase.
3.
Analyseren
We onderzoeken technische mogelijkheden en subsidies en bepalen de optimale implementatie-strategie.
4.
Ontwerpen
We ontwerpen de laadinfrastructuur, regelen de netaansluitingen en selecteren de juiste materialen.
5.
Verifiëren
We implementeren het plan en evalueren & optimaliseren continu voor maximaal rendement.
Benieuwd geworden?
Laten we dan kennismaken. Het enige wat je doet, is het contactformulier hieronder invullen. Binnen 2 werkdagen nemen we contact met je op om een gesprek te plannen.
Tot snel!
DHL freigh
Mobilyze beweegt mee met de energietransitie, is betrokken, kan snel schakelen en denkt met ons mee.
Conclusies en aanbevelingen onderbouwen ze met data, die ze op een heldere en to-the-point manier presenteren. Hun kennis en kunde zijn voor ons van grote waarde bij het realiseren van onze verduurzamingsdoelstellingen
Renewi
Mobilyze ondersteunt Renewi in de transitie naar een emissievrije vloot. Met 20 uur per week brengen ze precies de elektrotechnische expertise die wij als organisatie deels missen. Ze zorgen voor versnelling in de realisatie van toekomstbestendige energie- en laadinfrastructuur op meer dan 60 locaties in Nederland. Dankzij hun pragmatische aanpak, technische kennis en gevoel voor de operatie zijn ze voor ons een enorm waardevolle partner. We bevelen Mobilyze van harte aan, aan iedere organisatie die werk wil maken van elektrificatie.
Veelgestelde vragen
Wat zijn de kosten van projectbegeleiding en advies bij elektrificatie?
De kosten variëren per project en zijn afhankelijk van de grootte van het wagenpark, de complexiteit van de operatie en specifieke wensen. Samen kijken we naar wat wijsheid is. De ene keer kunnen we met een aantal uur per week waardevolle stappen zetten, de andere keer is er meer tijd voor nodig. Tijdens onze kennismaking brengen we je situatie in kaart en ontvang je uiteraard een offerte met alle kosten.
Hoe lang duurt het proces van begin tot werkend laadplein?
De doorlooptijd varieert, maar gemiddeld rekenen we 4-6 maanden vanaf kick-off tot laadplein, mits je stroom op je locatie hebt. We stemmen het proces volledig af volgens een strakke planning en zorgen dat je operatie ononderbroken blijft doorlopen. We hebben inmiddels genoeg ervaring om realistische tijdslijnen en verwachtingen te geven.
Kan ik ook alleen advies krijgen zonder complete projectbegeleiding?
Zeker. Hoewel onze Zero-emission Blauwdruk een complete aanpak biedt, is het ook mogelijk om alleen advies af te nemen voor specifieke onderdelen van je proces richting elektrificatie.
Met welke merken werken jullie voor software en/of hardware?
We zijn een onafhankelijk adviseur. Wij werken dus niet exclusief met hardware en/of software leveranciers. We hebben goed contact met alle grote merken en installateurs en adviseren je altijd objectief over de beste keuze.